Dans

fbox1Krop og hop tilbyder danse hold med: Showdans, Zumba, HipHop, Shuffle/Jumpstyle, Breakdance, Street, Funk, Jitterbug, Jazzballet, med flere

Aerobic

fbox1Trænger du til at stramme op eller vil du bare have lidt ekstra motion, så er Aerobic en sjov og effektiv måde. Krop og hop tilbyder en lang række hold: Step, Stram Op, MBL, Efterfødselstræning, Low Aerobic, med flere

Bike

fbox1Bike er for dig der gerne vil have pulsen helt op i det røde felt. Vi har hold i flere niveauer. Du kan også prøve vores Go' morgen bike lørdag og søndag

Krop og Hop har hold for alle aldre og niveauer. Vi har dansehold der rækker fra dans og rytmiskleg for de mindste i KidsClub til Showdans, HipHop og pardans for unge og voksne.

Du kan også få sved på panden med Zumba og Aerobic – Er du til to hjul tilbyder vi også Bike, hvor du kan få pulsen helt op, uden at skulle udsættes for vejret.

AEROJUMP

Aerobic-instruktør Vita Zabell fik som 40-årig konstateret psoriasisgigt.

– Jeg fik besked fra lægen om at stoppe al træning på gulv, og så brød min verden sammen, fortæller hun.

Men i en modløs weekend hvor Vita var alene hjemme fik hun øje på børnenes lille havetrampolin.

– Det er sådan en på en diameter, og jeg kom i tanke om at sådan en jo er stødabsorberende, så jeg gav mig til at lave alverdens øvelser på den hele weekenden.

Selvom det hedder Aero-jump er hop stort set det eneste man ikke gør på trampolinen.

– Det er for belastende for kvinders underliv, hvis man har tendnes til inkontinens. Løber man derimod på trampolinen får man genopbygget bækkenbunden, siger Vita.

18-årige Nicky Malayeri går til Aero-jump fordi hendes knæ ikke kan holde til løb, og 69-årige Kirsten Svendsen har fået genopbygget sine muskler og led efter 40 års kontorarbejde.

Vita Zabell mener selv at psoriasis-gigten ville have gjort hende til kørestolsbruger hvis hun ikke havde fundet en måde at holde sig igang på, og det ønsker hun at alle andre skal få glæde af også.

PILATES REFORMER TRÆNING

Efter 10 gange mærker du det, efter 20 gange ser du det og efter 30 gange har du en ny krop”. Det er mottoet for pilates reformer træning.

Pilates reformer træning er et træningskoncept, der er udviklet af Joseph Pilates og er en overbygning på selve pilates.Reformeren er en maskine, der består af fjedre, stropper, en glidende vogn og en fodbar. Modstanden i at skubbe og kontrollere vognens hastighed indstilles af forskellige styrker af fjedre. Belastningen kommer fra fjedrene og din egen kropsvægt. Systemet er helt unikt og adskiller sig fra alt andet styrketræningsudstyr. Øvelserne kan varieres på utallige måder og er yderst effektive i forhold til styrke, smidighed og udholdenhed.Maskinen både støtter og udfordrer dig, og øvelserne er maksimalt effektive og målrettede. Du kan opleve alt fra let smidighedstræning og blid genoptræning til intens træning af hele kroppen med reformeren.Reformertræning bliver aldrig ensformig, da maskinen bliver tilpasset den enkelte og byder på mere end 600 forskellige øvelser, som styrker din muskulatur, smidighed og udholdenhed. Sværhedsgraden kan øges eller mindskes, så pilates refomer træning henvender sig til alle uanset alder, køn og træningserfaring.Eftersom en stor del af øvelserne foregår liggende eller siddende, er reformer-træning skånsom for ryg og knæ, så du kan godt deltage selv med f.eks. ryg- eller knæproblemer.

Reformertræning er træning for hele kroppen og man kommer i dybden og skaber lange slanke og smidige muskler. Man opnår hurtigt store kropslige forandringer og synlige resultater i form af en veltrænet krop med en flottere holdning.

Vi træner på hold med max. 8 deltagere – ring eller mail og bestil en GRATIS prøvetime

ALLE KAN TRÆNE PILATES REFORMER

AEROBIC

Her går vi old school og laver koreografi til musik med fuld knald på. Du vil få pulsen op og samtidig blive strammet op

BOKSETRÆNING

Efter denne time har du stærke ømme arme og pulsen helt i top

STRAM OP

På denne time vil vi stramme alle muskler op. Vi vil bruge håndvægte, bolde, elastikker mm

SØNDAGS-surprice

Kom og vær med…..alt kan ske – på et niveau alle kan deltage i

TTX

 

I marts startede vi TTX/TRX op. Total body Resistance eXcercise/Tough training exercise

Dette er en effektiv træningsform, som forbedrer din styrke, balance, smidighed og core-stabilitet  udelukkende med din egen kropsvægt som modstand. Træningen foregår i stropper med to håndtag. Når du laver øvelser i den ophængte TRX- strop, bruger du en masse ekstra muskler for at holde balancen. Det betyder, at du også bruger alle de små muskler, som du normalt ikke får trænet ved mere traditionel styrke- og fitnesstræning. TRX blev oprindeligt udviklet af US Navy Seals. Når soldaterne var udsendt på missioner, havde de et stort behov for at holde sig i skarp fysisk form. Derfor udviklede elitesoldaterne det revolutionerende træningssystem. Vi er glade for at mange mænd allerede er startet til TTX hos Krop&Hop !